سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کلام روز :   دشمن ترینِ مردم نزد خداوند متعال، کسی است که کار بد مؤمن را سرمشق قرار می دهد؛ امّا کار نیکش راسرمشق قرار نمی دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

بسم الله الرحمن الرحیم

در کارخانه‌ای هنگامی که زنگ نهار به صدا در می‌آمد تمام کارگرها در کنار هم می‌نشستند و نهار می‌خوردند. یکی از کارگرها همیشه با نوعی تعجّب و ناراحتی بسته‌ی نهارش را باز می‌کرد و با اعتراض می‌گفت: لعنت به این زندگی، باز هم نهارم کالباس است. من از کالباس متنفّرم. او عادت داشت هر روز بدون استثناء از ساندویچ کالباس شکایت کند و این کار هر روزه‌ی او بود. هفته‌ها گذشت. کم‌کم سایر کارگرها از رفتار او به ستوه آمدند. سرانجام یکی از کارگرها به ستوه آمد و گفت: اگر تا این اندازه از ساندویچ کالباس متنفّری چرا به همسرت نمی‌گویی که یک غذای دیگری برایت درست کند؟ گفت: همسر؟! من که متأهّل نیستم؛ من خودم ساندویچ را درست می‌کنم!!
                                   ****************************
در واقع اکثر ما انسانها همین‏طوریم. در حالی که از زندگی خودمون می‌نالیم و هر روزم ازش شاکی هستیم ولی همون کاری رو انجام میدیم که از نتایجش ناراضی‌ایم. باید بدونیم که شرایط حاکم بر زندگیمون حاصل اعمال و تفکّرات و تصمیمات خود ماست. این قانون الهی است که "هیچ‌کس غیر از خود ما نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند". اگر از کیفیت زندگیتون ناراضی هستید بهتره به جای مقصّر شمردن سرنوشتتون، تصمیم قاطع بگیرید و اون رو طوری بسازید که براتون لذّت‌بخش باشه.

جاری باشید


تهیه و تنظیم توسط مُنیف در یکشنبه 87 شهریور 24 ساعت 1:9 عصر
بسم الله الرحمن الرحیم
سال گذشته وقتی از مشهد برگشتیم استارت یه وبلاگ رو زدم و با شور و اشتیاق زیاد در اون مطلب می‌زدم اما هیچ وقت فکر نمی‌کردم این قدر راحت بتونم ازش دل بکنم، چون هم خوابگاهی شدم و هم احساس می‌کردم جای اون وبلاگ برای حرفای من کم بود و برام خیلی کوچیک بود. با این حال فکر وبلاگ‌نویسی رهام نکرد و تصمیم گرفتم از تابستون شروع کنم به نوشتن و این کار رو هم کردم. حالا هم که این وبلاگ رو با کمک برادرم راه انداختم و ان شاء الله قراره دو نفری توش مطلب بزنیم.
و اما در مورد منیف:
منیف یعنی والا، بلند مرتبه. این کلمه در زیارت ناحیه مقدسه ذکر شده و هم چنین در داستانی که در پست‌های بعدی خواهم نوشت -ان شاء الله- این کلمه به معنای مشرف بر اهل بهشت آمده و البته در همان جا از منیف به عنوان قصری بهشتی نام برده شده است.
فکر می کنم تا این جا برای معرفی وبلاگ کافی باشه.
یا صاحب الزمان ادرکنا

تهیه و تنظیم توسط رضوان در جمعه 87 شهریور 22 ساعت 1:16 عصر